27 marraskuuta 2013

MORE LIGHTS




Käytiin tänään meijän luokan kans tutustumassa ammattiopistoon ja ihan vähän myös lukioon, jossa käydään kunnolla tutustumassa vähän myöhemmin. Ensin en ollu kovin innoissani tästä reissusta, enkä kyllä muistanukkaan tätä ennen ko olin lähössä kouluun tänään. Mutta täytyy kyl myöntää, että vaikka oliki hieman tylsää ja väsyttävää kuunnella ko ihmiset puhuu töistä ja kouluista, mutta mä ainaki keksin mitä opiskelen ysin jälkeen! Tässä alkaa tulla vähän hoppu keksiä, koska tammikuussa pitää jo tietää mihin hakee, yhteishaku kun on jo helmikuun lopussa.
Aina oon aatellu, että lähen ysin jälkeen pois täältä pikkukaupungista, mutta tulinki toisiin ajatuksiin tänään. Ikinä en oo aatellu että paikallisessa ammattiopistossa ois jotain mielenkiintosia aloja, mutta kokkipuoli alko kummasti houkuttelemaan! Sinne saatan hakea siis. Sitten heräs kysymys, että otanko kaksarin vai en. Jostain syystä lukio ei oikein oo ikinä houkutellu. Oon kuitenki aina aatellu, että se pitää käydä, ja sitähän mulle on sukulaiset toitottanu. Sitten tajusin, että kyllähän nykyään pärjää ilman yo-todistustakin. Oon tässä nyt kahen vaiheilla, että otanko kaksarin vai pelkän amiksen... Kyllä, kuulostan lusmulta ko suunnittelen pelkkää amista, mutta en vaan tykkää lukea ja mua hirvittää jo nyt se, miten paljon lukiossa joutuu lukemaan, ko nyt ysilläki jo tekee tiukkaa. Enhän mä kyl mikään kovin huono koulussakaan kai ole, ka oli viimeksi 8,7?

Kertokaas mulle, mitä mieltä ootte lukiosta ja onko se oikiasti niin rankkaa ko puhutaan :--)

2 kommenttia:

  1. Mä oon sitä mieltä lukiosta että sieltä kun pihalle pääset niin eihän se kyllä oo mikään maailman tärkein paperi ellet sitten hae jonnekkin semmoseen kouluun/työhön mihin tarvitaan lukiopohja. Ja jos sua kiinnostaa kokkipuoli niin sinuna sitten menisin sinne ja jättäisin lukiot väliin ;) Jos menisit lukioon pelkästään niin kyllä se jossain vaiheessa alkais kaduttamaan ihan varmasti.
    Kaksoistutkinto taas kuulostaa ihan hyvältä mutta voi olla aika rankkaa D:

    ja kivoja kuvia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle taas kaveri sano, että kaksoistutkinto on mielenkiintosta ja ei niin rankkaa ko pelkkä lukio, koska on amista sielä lukion seas :) mutta pitää kattoa viel, ehkä mä kuitenki jätän sen lukion käymättä !

      kiitos :--)!

      Poista